عرضه ی نوعی انسولین Basalجدید درانگلستان

4 اوت 2015- یک نوع انسولین جدید پایه یا بازال که برای یک بار تزریق در روز طراحی شده است درانگلستان عرضه شد. این انسولین جدید که Toujeoنام دارد یک فرمول جدید از انسولین گلارژین سیصد یونیت درمیلی لیتر است، قبل از این، انسولین لنتوس (صد یونیت در میلی لیتر ) توسط شرکت سانوفی برای کنترل قند خون عرضه شده بود.

انسولین گلاژرین 300 units/mlیا Toujeo که توسط شرکت سانوفی تولید شده است، دریک سری کارآزمایی های بالینی مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند هر دو انسولین  Toujeoو Lantusموجب کاهش هموگلوبین A1Cدر بیماران مبتلا به دیابت  نوع 2 به میزان مشابه  می شود اما استفاده از Toujeoدفعات بروز هیپوگلایسمی را کاهش می دهد.

همچنین محققان مشاهده کردند که اثرات کاهندگی قند خون داروی Toujeoطولانی تر از لنتوس است و این  تأثیر بیش از 24 ساعت دربدن باقی می ماند.

 محققان شرکت سانوفی می گویند: تغییر درمان از انسولین گلارژین 300 واحد در میلی لیتر به انسولین گلاژین 100 واحد درمیلی لیتر، احتمال بروز هیپوگلایسمی را بخصوص درهفته  اول افزایش می دهد. این شرکت به افرادیکه  می خواهند این تغییر را  در درمان خود بوجود آورند، کاهش دوز 20 درصدی را حداقل در هفته ی اول درمان پیشنهاد می کنند.

 پرفسور Daviesاز دانشگاه لستر (Leicester) می گوید: این انسولین پایه ی جدید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که با درمانهای فعلی نتواسته اند قند خون خود را بصورت بهینه کنترل کنند، مناسب است.

هیپوگلایسمی  یکی از شایع ترین عوارض جانبی درمان با انسولین است و ترس از وقوع هیپوگلایسمی می تواند بیماران را از تزریق دوز مناسب انسولین باز داشته و حتی گاهی سبب توقف درمان با انسولین شود که نتیجه ی آن کنترل ضعیف قند خون و افزایش  خطر ابتلا به عوارض دراز مدت دیابت است.

انسولین Toujeoمی تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که در حال حاضر چند دوز از لنتوس را روزانه تزریق می کنند، مناسب باشد. آنها میتوانند با یکبار تزریق Toujeoاز تزریق چندگانه لنتوس رهایی یابند. این انسولین جدید نسبت به لنتوس گران تر می باشد و این موضوع ممکن است بروی تمایل پزشکان به تجویز این دارو تأثیر گذارد.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/aug/new-basal-insulin-released-in-the-uk-94145427.html